Doom II RPG to sequel Doom RPG . Został wydany na iPhone i iPod Touch 8 lutego 2010. Wykorzystuje silnik Wolfenstein RPG. Został on opracowany przez id Software i EA. IPhone wersja Doom II RPG zawiera komiks.

Grywalne postacie Edytuj

II

Doom II RPG logo

Możesz grać w grę trzema różnymi postaciami:

  • Major Kira Morgan (której konstrukcja oparta jest wizualnie przy postaci "major" z Quake III)
  • Naukowiec Riley O'Connor
  • Sierżant Stan Blazkowicz (potomkiem Williama "BJ" Blazkowicz z Wolfenstein RPG , wbrew pozorom nie jest on Marine oryginalnego RPG, nie wiadomo czy przeżył Incydent na marsie . Choć Doom Marine ( BJ Blazkowicz III ) nie przetrwał.

Wątek Edytuj

SPOILER!

Doom II RPG jest sequelem Doom RPG, rok po pierwszym części ( jest odniesienie do dr Guerard w pliku z dnia 2146). Choć nie wiele wiadomo o inwazji potworów w bazach na Marsie, to byłą kolejna inwazja potworów na księżyc. Zespół żołnierzy wraz z naukowcem nie odważyli się zbadać ksieżyc. (Według dołączonego komiksu obecnego w wersji iPhone, naukowiec nie był planowanym członek ekspedycji, a jego statek został zarekwirowany przez marines, aby szybko mogli dotrzeć na Księżyc choć to nie jest potwierdzone w samej grze)

Na początku grupa dzieli się na graczy. Odtwarzacz jest informowany przez pracownika UAC o imieniu Caldex, który informuje zespół o inwazji i daje wskazówki, jak postępować. Natychmiast zauważyłem, są konflikty między komputerem UAC o nazwie SAL i innego nieznanego o nazwie Vios. SAL (którego nazwa jest z gry HAL 9000 z 2001: Odyseja kosmiczna) jest AI opracowany przez UAC, aby pomógł z dnia na dzień operacji w UAC obiektów badawczych. VIOS (którego imię oznacza Wirtualna Ikona grzechu) jest wrogi podmiot z piekła rodem, który okupują sieci komputerowych w UAC. Motywy są niejasne "Vios, ale SAL ostrzega, aby nie ufać, żeby pomóc w jakikolwiek sposób.

Konflikty z VIOS'EM pojawiają się często w grze (począwszy na Mapie 2, a także występujące w mapach 4, 5 i 7). Na każdym spotkaniu, VIOS poprosi gracza do podjęcia decyzji - "malloc" lub "usuń". Malloc przeznaczy "zasoby" do VIOS'A, tym samym pomagając mu; "usuń" usunie te "zasoby", rozgniewany Vios będzie atakował gracza. Czy gracz zdecyduje się pomóc Vios lub nie określa, czy (i jak często) gracz musi walczyć Viosem. Wybierając malloc, unikamy bezpośredniej walki z VIOS; Jednakże VIOS będzie silniejszy po zetknięciu się końca gry, starcia, który jest nie do uniknięcia. (Mimo, że gra nigdy nie wyjaśnia dokładnie, co dają "zasoby" to się, uważa, że są to dusze ludzkie, które mogą zasilić VIOS'A. Wybór malloc unika z nim konfliktu w krótkim okresie będzie więc powodować gra końcowe bitwy są trudniejsze.

Gracz przemierza pierwsze trzy mapy obejmujące bazę księżycową (okresowo napotyka Caldexa, jednego z niewykorzystanych graczy, lub innego NPC), krótko w grze trzeba przejść przez jaskinię w piekle, gdzie napotyka Pinkynatora , istota, która rodzi pinkys . Po pokonaniu Pinkinatora, objawia portal, który przenosi gracza do bazy UAC na Ziemi.

Po dotarciu do bazy na Ziemi ( składającą się z Map 4 do 6), szybko dowiadujesz się, że baza UAC na Ziemi jest opanowane również przez demony. Odtwarzacz jest również wprowadzone do dr Zanax, naukowca, który wydaje się, że stara się ułatwić inwazję demonów. Gracz walczy drogę przez podstawę, i napotyka inny teleporter strzeżony przez Mistrza Umysłu . Po pokonaniu w pająka, dr Zanax przymusowo teleportuje gracza do piekła.

Piekło składa Map 7 do 9. bitw gracza przez jaskinie i kopalnie lawy, przez chwilę gracz napotyka jedną z pozostałych postaci graczy (którego tożsamość zmienia się w zależności od aktualnego wyboru gracza), który daje graczowi BFG 9000. Gracz będzie walczyć w Piekle, gdzie spotyka Cyberdemona (na mapie 8) i dowiaduje się, VIOS jest Symbolem grzechu . Gracz w końcu dochodzi do viosa w mapie 9. Po tym jak VIOS zostaje pokonany Gra kończy się złowieszczym znakiem off, a gracz wie, że walka jeszcze się nie skończyła. Losy pozostałych postaci graczy, Caldex i dr Zanax nie jest jednoznacznie wyjaśnione.

Spoilery kończy się tutaj.

Broń Edytuj

Doom II RPG ma nowy zestaw broni, wraz z nową grafiką

  • Piła łańcuchowa
  • Karabin aytomatyczny
  • Assault Rifle lunetą
  • Super Shotgun
  • Chaingun
  • Plasma Gun
  • Wyrzutnia Rakiet
  • BFG 9000
  • Pistolet na wodę święconą
  • Strzelający Robot strażniczy (jest w wersji zielonej i czerwonej, zielonej słabszy, a czerwony jest silniejszy)
  • Eksplodujące robot strażniczy (jest w wersji zielonej i czerwonej, zielony słabszy, a czerwony jest silniejszy)
  • Kostka duszy
  • Toaleta (może być rzucona)

Pistolet na wodę święconą jest pozornie dość ironiczna, ponieważ może być uzupełniany w toaletach. Ponadto należy pamiętać, Dusze można uzyskać tylko w piekle.

Potwory Edytuj

Doom II RPG wykorzystuje ten sam system hierarchiczny na potwory jak Doom RPG poprzedniej raty, z klas potworów zindywidualizowane kolorami. Oprócz potworów z Doom RPG, Doom II RPG dodaje kilka nowych klas:

  • Klasy Zombie

Zombie Cywil, Zombie robotnik, Zombie Technik

  • Klasy piłowników

Piłownik, większy piłownik i Piłotwór

  • Robot strażniczy Klasa

Czerwony Robot strażniczy (chociaż Zielony Robot strażniczy jest również rodzajem potwora to nigdy nie jest używany jako wróg w grze)

Oprócz nowych rodzajów wrogów gra ma dwóch nowych bossów; Pinkynator i VIOS. Pinkynator jest spotkany w jaskini w ostatnim poziomie księżyca, zdolny do rodzenia Pinkis.

VIOS (Virtual Ikona grzechu) jest nowy szef mózgu wewnątrz nową ikonę grzechu.

Zawartość Edytuj

Niektóre treści wycięto z Doom II RPG w trakcie rozwoju. Widać to porównując grę i zwiastun gry.

  • oryginalna nazwa Piłowników to Goblin z Piłą łańcuchową
  • Zombie żołnierze mieli być stosowani zamiast zombie cywilów

Cheat mode Edytuj

Podobna do Doom RPG i Wolfenstein RPG cheat mode jest aktywna na ekranie menu, naciskając 3666 dla telefonów iPhone i jednocześnie ma tę sekwencję iTouch: dotknąć lewy górny róg, górny prawy, dolny lewy, dolny prawy, dolny lewy, dolny prawy. Stamtąd można wybrać kody, takich jak tryb nietykalność ( God Mode), przechodząc przez ściany (noclip), pełnej inwentaryzacji (give all), pełny przegląd poziomu (dać mapę), poziom zmiany mapie SKIP (), i tak dalej.

Poziomy Edytuj

  • Księżyc
  1. Stacja Tycho
  2. Stacja Cichus
  3. Stacja Kepler
  • Ziemia
  1. Administracja UAC
  2. Labolatorium UAC
  3. B&R UAC
  • Piekło
  1. Gehenna
  2. Abaddon
  3. VIOS